A ranglisták célja, hogy játékra ösztönözzenek. Sok klubban gyakori, hogy nagyon különböző szintű játékosok játszanak egy mezőnyben, és így az átlagnál gyengébb játékosoknak nem sok esélyük van sikerélményre. Ezen próbál segíteni a Palatinus Bridzs Klub számára kidolgozott algoritmus, amely bármely más klub számára is használható.
-
Mindenki az első szintről indul. Ha pontjai elérik a 100-at, egy szinttel feljebb lép és ilyenkor a pontjai 90%-át elveszti.
-
Az egy versenyen megszerezhető pontok függnek az eredménytől (már 45% feletti eredménnyel is lehet pontot szerezni), az indulók számától és a pár játékosainak szintjétől.
-
Aki nem játszik, vagy nem éri el a szintjének megfelelő eredményt, az veszít néhány pontot (de még rossz eredménnyel is jobban jár, mintha nem játszott volna, és aki az első szinten van, az csak akkor veszít egy pontot, ha nem játszik).
-
Aki ritkán játszik, annak előbb utóbb elfogynak a pontjai, de a szintjéből csak akkor veszít, amikor játszik, és nem éri el a szintnek megfelelő eredményt.
10 pár indult a versenyen 20 pár indult a versenyen
Szint 1-1 2-2 3-3 4-4 1-1 2-2 3-3 4-4
48% 28 4 -2 -4 57 8 -2 -9
50% 48 9 0 -3 97 18 1 -7
52% 68 14 3 -2 137 28 6 -5
54% 88 19 5 -1 178 38 10 -2
56% 108 24 7 0 217 48 14 0
A program ezenkívül számolja még az MBSZ szerinti klub-mesterpontokat (KMP), és bármelyik rangsorból Excel táblázatot készít.